Voices from the South: decolonial perspectives in international education
Rizzotti, A.; Cruz Feliciano, H. M. & Pekowsky, S. (Eds.). (2023). Voices from the South: decolonial perspectives in international education. The Forum of Education Abroad.
Sobre el libro
Voces del Sur, busca evidenciar y discutir la reproducción de patrones imperialistas y coloniales en la movilidad de estudiantes del Norte Global hacia el Sur Global. Incluye las voces de profesionales de la educación internacional de Argentina, Chile, Puerto Rico, Colombia, Perú, Senegal, India y Jordania que tienen una amplia experiencia trabajando con estudiantes estadounidenses. Pasa el micrófono a profesionales que, a partir de sus experiencias e investigaciones, ofrecen una perspectiva rica, matizada y muy actual sobre los desafíos que plantean las actitudes y comportamientos coloniales en el campo de la educación internacional. Voces del Sur se realizó en tiempos del COVID-19. Es el resultado de transformar las crisis y la incertidumbre en un trabajo colaborativo, positivo y resiliente. El trabajo de los editores inspira voces del Sur.
About this Volume
Voices from the South seeks to demonstrate and discuss the reproduction of imperialist and colonial patterns in the mobility of students from the Global North to the Global South. It includes the voices of International Education professionals from Argentina, Chile, Puerto Rico, Colombia, Peru, Senegal, India, and Jordan that have extended experience working with US students and organizations. It passes the microphone to professionals who, based on their experiences and research, offer a rich, nuanced, and very current perspective on the challenges concerning colonial attitudes and behaviors in the field of international education. Voices from the South were carried out at the time of COVID-19. It results from transforming crises and uncertainty into collaborative, positive, and resilient work.