Akkerman, S.F., et al., (2021). Relevance of Educational Research: An Ontological Conceptualization. In: Educational Researcher, Vol. 50 No. 6, pp. 416– 424
Atkinson, P., y Delamont, S., (2015) Perspectivas analíticas. En: N.K. Denzin e Y.S. Lincoln (Coords.) Métodos de Recolección y Análisis de Datos. Volumen IV del Manual de Investigación Cualitativa. Gedisa, Barcelona, PP. 369-408.
Ballestín, B., Fàbregues, S. (2018). La Práctica de la Investigación Cualitativa en Ciencias Sociales y de la Educación. Editorial UOC, Barcelona.
Cypress, B.S., (2019). Data Analysis Software in Qualitative Research Preconceptions, Expectations, and Adoption. In: Data Analysis Software in Qualitative Research, PP.213-220
Harreveld, B., et al (2016). Constructing Methodology for Qualitative Research: Researching Education and Social Practices. Palgrave-McMillan, Studies in Education Research Methods, London.
Mateos, T., & Núñez, L. (2012). Narrativa y educación: indagar la experiencia escolar a través de los relatos. Teoría de La Educación. Revista Interuniversitaria, 23(2). Disponible en: https://revistas.usal.es/index.php/1130-3743/article/view/8648/10639
Opdenakker, R.,. (2006) Advantages and Disadvantages of Four Interview Techniques in Qualitative Research. In: Forum: Qualitative Social Research. Volume 7, No. 4, Art. 11 – September 2006 Disponible en: http://www.qualitative-research.net/index.php/fqs/article/view/175/391
Valderrama Maguiña, I. y Pease Dreibelbis, M. E. (2024). Educación e investigación cualitativa: aproximaciones a la práctica educativa como objeto de investigación. Desde el Sur, 16(1), e0016.
ATLAS.ti Scientific Software Development GmbH. (2024). ATLAS.ti Mac (versión 24.1) [Software de análisis de datos cualitativos]. https://atlasti.com